One America News will be dropped by DirecTV, a major distributor

The right-wing cable channel One America News Network – which has spread conspiracy theories about the 2020 election, the Capitol riot on January 6 and the safety of coronavirus vaccines – will be dropped by one of its largest TV distributors later this year.

The decision by the distributor, DirecTV, a satellite and streaming network with about 15 million subscribers, is a significant setback for One America News and its owners, the Herring family. Losing its place on the DirecTV lineup will almost certainly diminish the network’s overall audience and cut back on its annual revenue.

DirecTV on Saturday did not elaborate on the exact reasons behind its decision.

“We informed Herring Networks that after a routine internal review, we do not plan to enter into a new contract when our current agreement expires,” a DirecTV spokesman said in an email Saturday. DirecTV also plans to drop another channel owned by Herring called AWE, which offers lifestyle and entertainment programs.

Herring Networks did not respond to requests for comment Saturday. The move by DirecTV was first reported by Bloomberg News.

Chanel Rion, White House chief correspondent for One America News, taunted DirecTV a Twitter post Friday, referring to the decision to drop the channel. “With initiatives like this, DirecTV will have to become state-owned in order to survive,” Ms Rion wrote, adding: “They would have better luck in Pyongyang.”

One America News, based in San Diego, launched in 2013. Starting with the 2016 election, the network served as a meeting place for views and coverage in line with Donald J. Trump and his right-wing allies.

Its anchors have regularly questioned the outcome of the 2020 election. The network is facing defamation cases from two election technology companies, Smartmatic and Dominion Voting Systems, which have accused the channel of spreading lies that they manipulated the vote to get the election to Joseph R. Biden Jr.

One America News has also promoted the false theory that left-wing agitators, and not Trump supporters, were the primary instigators of the Capitol riot.

This month, on the anniversary of the January 6 attack, One America News ran a section on “the patriotic demonstrations at the Capitol on January 6,” suggesting that the attack was a so-called “false flag” operation by liberals who intended to deprive patriotic Americans of their freedoms. “Left-wing, media narrative around January 6, 2021, simply an excuse for Democrats to seize power,” read a headline on the screen.

The channel has also issued false and misleading reports on the safety and efficacy of coronavirus vaccines. In June, an anchor, Pearson Sharp, told viewers: “The fallout from the coronavirus vaccine continues to grow and the strain on human lives is now worse than anyone could have imagined.”

DirecTV is one of the few major TV distributors to carry One America News; another is the Verizon Fios. The channel can also be streamed online, and it has a popular YouTube page with more than 1.4 million subscribers.

One America News and DirecTV have a complex history.

The channel has been carried by DirecTV since 2017, in the wake of a lawsuit filed the previous year by Herring Networks against AT&T, the former owner of DirecTV. (Although DirecTV is now independent, AT&T has retained a significant share.) A Reuters report last year, citing testimony from a network employee in a separate lawsuit, said One America News was heavily dependent on fees paid by AT&T affiliated platforms. to finance its operation.

Give a Comment